MVB cloud werkstationbeheer
MVB cloud werkstation- beheer
Deze dienstbeschrijving beschrijft de werkzaamheden die deel uitmaken van de dienst Werkstationbeheer.
Werkstationbeheer combineert uitgebreide monitoring, beveiliging en proactief onderhoud om ervoor te zorgen dat uw werkstations altijd optimaal presteren. Om in aanmerking te komen voor Werkstationbeheer, moeten de hardware, software en configuratie van uw werkstations aan een aantal voorwaarden voldoen.
In de voorbereidende fase beoordelen we de geschiktheid van uw werkstations en bespreken we eventuele zaken die accuraat Werkstationbeheer kunnen bemoeilijken. Hierna installeren we onze ondersteuningssoftware en managed antivirussoftware op de overeengekomen werkstations. Als u een vaste contactpersoon aanstelt in uw organisatie, is er altijd iemand die het overzicht behoud met betrekking tot ICT-gerelateerde zaken en die kan fungeren als eerste aanspreekpunt voor onze servicedesk.
Monitoring
Het MVB cloud NOC monitort de status van uw werkstations (zowel Windows als MacOS) volgens de hier beschreven criteria en identificeert problemen die de prestaties kunnen beïnvloeden.
Hierbij kunt u denken aan een harde schijf die defect dreigt te raken, opslagruimte die bijna op raakt, het ontbreken van kritieke updates of het uitschakelen van de virusscanner. De exacte monitoringopties verschillen per besturingssysteem en worden hier in detail beschreven.
Gedetecteerde problemen krijgen een prioriteit toegewezen op basis van de impact en urgentie van het probleem. Een probleem met prioriteit 1 wordt elke werkdag tussen 07:00 en 19:00 ter behandeling doorgestuurd aan een van onze medewerkers. Deze werkzaamheden kunnen direct door ons worden uitgevoerd of vooraf ter goedkeuring aan u worden voorgelegd en worden op basis van nacalculatie doorbelast.
- Controleert elke 15 minuten de beschikbare opslagruimte van de harde schijf;
- Escaleert naar prioriteit 1 als er minder dan 15% vrije ruimte beschikbaar is;
- Een gebrek aan schijfruimte kan leiden tot een onbruikbaar werkstation. Hiermee voorkomen we downtime en gegevensverlies.
- Controleert dagelijks om 07:00 uur met welk percentage de beschikbare schijfruimte de voorgaande dag is gewijzigd;
- Escaleert naar prioriteit 1 als de wijziging groter is dan 25%;
- Een explosieve groei in de opslag van bestanden kan duiden op een probleem met software of een virusinfectie. Hiermee voorkomen we downtime en gegevensverlies.
- Controleert dagelijks om 07:00 uur de status van harde schijven die zijn uitgerust met Self-Monitoring, Analysis and Reporting Technology (S.M.A.R.T.);
- Escaleert naar prioriteit 1 als het S.M.A.R.T. systeem van de disk een fout rapporteert aan het besturingssysteem;
- S.M.A.R.T. fouten kunnen duiden op een dreigende hardwarestoring. Door op tijd de harde schijf te vervangen voorkomen we gegevensverlies en downtime.
- Controleert elke 15 minuten op updates van Windows en MacOS;
- Signaleert als er belangrijke updates ontbreken;
- Dit is een controle op de dienst Patch Management die is inbegrepen in Werkstationbeheer. Via Patch Management houden we het besturingssysteem van uw werkstation up-to-date om het risico op virussen en malware te verkleinen.
- Controleert dagelijks om 07:00 uur het aantal mislukte inlogpogingen van de voorgaande dag;
- Escaleert naar prioriteit 1 als er meer dan 100 mislukte inlogpogingen zijn gedaan;
- Dit kan duiden op een opgeslagen wachtwoord dat inmiddels is verlopen of op een poging van hackers om het systeem binnen te dringen. Hiermee bieden we inzicht in toegangspogingen tot uw gegevens.
- Controleert continu een aantal kritieke Windows Services waaronder de managed antivirus;
- Escaleert naar prioriteit 1 als een service stopt of regelmatig wordt herstart;
- Een probleem met een service kan de foutloze werking van het werkstation onderbreken. Hierdoor kunnen we snel handelen bij dreigende problemen.
- Controleert dagelijks om 07:00 uur de logbestanden van Windows en MacOS;
- Evaluatie van de logbestanden helpt bij het voorspellen van dreigende defecten en het verhelpen van softwareproblemen;
- Hiermee kunnen we problemen en downtime voorkomen en sneller troubleshooten bij problemen in software.
Managed Antivirus
Lichtgewicht software
Onze managed antivirussoftware is licht en heeft geen negatieve invloed op de snelheid van uw werkstations.
Betrouwbaar
Onze managed antivirus heeft een zeer hoog detectiepercentage. Uitgebreide rapporten bieden u meer inzicht in uw beveiligingsstatus.
Cloud managed
Gecentraliseerd beheer van alle instellingen, beleidsregels, geplande scans en notificatie voor alle werkstations.
Inbegrepen bij Werkstationbeheer
De volgende Managed Antivirusdiensten zijn inbegrepen bij Werkstationbeheer:
- Een licentie voor de managed antivirussoftware;
- Nieuwe versies van de software engine;
- Meerdere malen per dag updates van de virusdefinities;
- Constante achtergrondscan bij het openen van bestanden;
- Beveiligingsscan bij het openen van USB-sticks en andere gegevensdragers;
- Dagelijkse deep scan van het werkstation;
- Status- en bedreigingsmonitoring;
- Het verhelpen van problemen met de managed antivirussoftware;
- Kwartaalrapportage van de antivirusstatus en bedreigingsstatus.
Het verwijderen van malware, cryptolockers, virussen of andere infecties is niet inbegrepen bij Werkstationbeheer en wordt op basis van nacalculatie doorbelast.
Patch Management
Cybercriminelen maken gebruik van kwetsbaarheden in software om eenvoudig uw systemen binnen te dringen. Goed patch management is noodzakelijk om uw gegevens te beschermen tegen datalekken.
Wanneer een fabrikant een lek in zijn software ontdekt, wordt dit hersteld via een software patch, een kleine update die wordt geïnstalleerd op alle computers waar de betreffende software op is geïnstalleerd.
Wij beoordelen de beschikbare patches, bepalen welke systemen deze nodig hebben en verzorgen de installatie op een voor u geschikt moment.
Microsoft brengt regelmatig updates en patches uit voor Windows 10. Hiermee worden beveiligingslekken gedicht, maar worden ook nieuwe functies toegevoegd aan Windows.
Windows 10 biedt standaard weinig controle over het tijdstip waarop deze updates worden geïnstalleerd, waardoor deze vaak ongelegen komen. MVB cloud patch management biedt volledige controle over de gewenste installatietijden (vanaf Windows 10 Pro).
Geen vervelende meldingen meer van Windows dat er updates geïnstalleerd gaan worden, terwijl u nog druk aan het werk bent, maar wel altijd de nieuwste versie van Windows op uw werkplek!
Microsoft Office 365 is een uitgebreide verzameling van zakelijke diensten en programma’s, waaronder Microsoft Office. Microsoft Office is de verzamelnaam voor onder andere Microsoft Word, Excel, PowerPoint en Outlook.
Met een Office 365-abonnement hoeft u nooit meer nieuwe versies van Office te kopen. Upgrades naar de meest recente versies zijn inbegrepen in het abonnement. Wij verzorgen de installatie, inclusief de tussentijdse beveiligingsupdates.
Dankzij Office 365 in combinatie met MVB cloud werkstationbeheer beschikt u altijd over de nieuwste mogelijkheden van Office en de beste beveiliging.
Uniek aan MVB cloud patch management is dat we niet alleen Windows en Office patchen, maar ook de volgende software:
- Filezilla
- Adobe Acrobat (Reader)
- Adobe Flash Player
- Notepad++
- Foxit Reader
- Google Chrome
- Google Drive
- 7-Zip
- TreeSize Free
- Mozilla Firefox
- Java Runtime Environment
- PDFCreator
- WinRAR
- RealVNC
- PuTTy
- Skype
- TeamViewer
- TightVNC
- UltraVNC
- WinZip
Proactief onderhoud
Om uw werkstations snel en veilig te houden, voeren we wanneer nodig het volgende onderhoud uit:
- Evaluatie en installatie van updates van Windows en gangbare software;
- Wachtwoord van lokale Administrator wijzigen;
- Tijdsynchronisatie;
- Check disk harde schijf controle;
- Defragmentatie van harde schijf;
- Verwijderen van tijdelijke bestanden;
- Verwijderen van Windows Update cachebestanden;
- Systeemherstelpunt van de computer maken;
- Windows Firewall inschakelen indien uitgeschakeld.
Het verhelpen van verstoringen veroorzaakt door een patch of onderhoudswerkzaamheden is niet inbegrepen bij Werkstationbeheer en wordt op basis van nacalculatie doorbelast.
Rapportage
Via een uitgebreide kwartaalrapportage blijft u op de hoogte van de status van uw werkstations. Zijn alle patches succesvol geïnstalleerd? Zijn er virussen gevonden? Welke onderhoudswerkzaamheden zijn er uitgevoerd? We houden u op de hoogte van alle onderdelen uit de dienst Werkstationbeheer.
Remote access
Via de software op uw werkstation kunnen we eenvoudig met u meekijken bij vragen of problemen. Geen ingewikkeld gedoe met het downloaden van software of het doorgeven van codes maar direct ondersteuning als u het nodig heeft.
Wilt u verder professionaliseren?
Wilt u verder professiona-liseren?
MVB cloud is een servicegerichte dienstverlener voor organisaties in diverse sectoren.
We onderscheiden ons door kwalitatief hoogwaardige diensten op een zeer toegankelijke wijze beschikbaar te maken.
Hiervoor hebben we het MVB cloud concept ontwikkeld. Totaaloplossingen met een focus op veiligheid, gebruiksgemak en schaalbaarheid, gecombineerd met proactief onderhoud.
We geloven in langdurige, constructieve samenwerking. Dat ziet u ook terug in ons motto: samen. werken.
Bent u niet op zoek naar een leverancier, maar naar een ICT-partner? Vul dan het formulier in voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.